Vill du synas här? Kontakta info@blogbiz.se

Den långa resan – Del 3

Den långa resan

Hej, det är Max!

Hur går det med att få ordning på ditt viktigaste verktyg, alltså dig själv?

Du behöver vara i bra form, helst toppform för att nå dit du vill till den 23:e december.

Bli inte skrämd av att jag säger toppform. Det är du som bestämmer vad det innebär, ingen annan.

Det jag verkligen vill att du ska få uppleva är hur mycket i livet som ramlar på plats automatiskt om du skärper upp dig.

Som jag berättade förra veckan så tänker jag själv gå all in på detta under hösten. Jag är nyfiken på att se vilka effekter det får på både jobbet och privatlivet om jag bombarderar mig med goda vanor.

Jag vill verkligen veta!

Därför gick jag med i ett program som varar hela hösten, i 16 veckor. Det startade sista helgen på min semester. Det tyckte jag verkade bra så att jag kunde vara i gång med det när jobbet började.

Programmet går ut på att både träna rätt och mycket och att äta rätt. För att verkligen boosta både kropp och själ. Och se hur stark man kan bli.

Snabba resultat

Nu efter bara 3 av 16 veckor kan jag konstatera att:

  • Sömnen är bättre än den varit under hela pandemin
  • Blodtrycket är på väg ner
  • Jag är nöjd med mig själv när jag går och lägger mig och när jag vaknar
  • På tre veckor har jag ätit fler bra, lagade måltider än på hela sommaren
  • Jag vågar gå till gymmet igen
  • Mina tankar är mycket mer positiva och huvudet är klart
  • Jag sparar massor av pengar på att inte köpa onödig och onyttigt mat, snacks och godis.

Allt detta har jag fått automatiskt genom att bestämma mig för att ändra på saker. Och att byta många vanor jag inte var nöjd med till bra vanor.

 

Vill du följa med på min resa under hösten? Adda mig på Instagram, där kommer jag lägga ut regelbundet.

Nu kommer det viktigaste i dagens brev. Lyssna och läs nog!

Kom nu ihåg! Det här är vad jag gör för att jag ska nå mina mål.

Det betyder inte att du måste bli ett komplett hälsofreak. Verkligen inte!

Det betyder istället att du borde tänka så här:

– Hmm, vilken nytta skulle jag ha av att min kropp och min hjärna fungerade bättre och blev mer positiv? Och hur skulle det påverka min situation?

Har du kommit så långt gäller det att gå från tanke till action. Det viktigaste är att du gör NÅGOT och att du är uthållig.

Så vad ska du göra? Bestäm dig nu och sätt i gång.

Nästa vecka ska jag berätta vilken faktor som är den viktigaste för att du ska orka vara uthållig i din förändring.

Det som gör att du kommer klara det och förändra det som du vet att du borde ändra.

Vi syns nästa måndag

Allt går!

Max

Läs del 1 här Välkommen till säljhösten

Läs del 2 här Många goda vanor som automatiskt skapar fler

Se detta brev på video

Lämna ett svar

Till startsidan