Att gå med strömmen
– inlägg i samarbete med Impero El –
Du har säkert hört det gamla uttrycket ”att gå mot strömmen”, alltså att gå sin egen väg istället för att göra som alla andra. Det är ju inte lika vanligt att höra någon säga ”att gå med strömmen”. Alltså att gå åt samma håll som många andra.
Kanske blir det lättare att förstå om vi istället säger ”att gå med kundströmmen”. Att tillsammans med sina kunder gå samma väg. För att nå samma mål. Så att kunden blir en återkommande kund som är så nöjd att han eller hon till och med rekommenderar en till sina nära och bekanta.
Lite vitsigt är det ju med hela det resonemanget när man jobbar med el, alltså riktig ström. Det är ju viktigt ut många vinklar. Till exempel måste man vara extremt kunnig, så att kunden kan lita 100 % på att det som installeras är rätt och gjort på bästa sätt.
Dessutom öka ju kraven på alla inom installationsbranschen eftersom fler och fler bostäder, affärslokaler och kontor vill integrera ljud och bild. Det vet jag själv efter att nyligen renoverat hela nedervåningen med integrerade takhögtalare i fyra rum. Då krävs det att man både har den gedigna yrkeskunskapen och kan kombinera den med en bra tanke om design och kvalitet.
Det jag tycker är viktigt när man behöver hjälp med sina installationer är att den som ska utföra jobbet är lika engagerad och entusiastisk som jag själv. Och dessutom mån om att det verkligen blir som jag önskar.
Bor du i eller i närheten av vår huvudstad? Kolla då in Impero El. Det kan mycket väl vara så att dom kan hjälpa dig som er elektriker i Stockholm.
För dig som känner att du vill ha att göra med någon som går med dig i strömmen, vore det säkert en god idé.